شلاق زدن مکان های آلوده روش های خانگی روش خانگی

شلاق زدن: مکان های آلوده روش های خانگی روش خانگی شیمیایی استفاده حشرات حرارت اسپری

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز عمومی با روش های خانگی از شر ساس خلاص شوید

    آیا تا به حال برایتان پیش آمده زمانی که صبح از خواب بلند می شوید با دیدن

    با روش های خانگی از شر ساس خلاص شوید

    آیا تا به حال برایتان پیش آمده زمانی که صبح از خواب بلند می شوید با دیدن لکه های قرمز رنگ بر روی پوستتان متحیر شوید. این خارش و قرمزی به علت وجود ساس هست. در این مطلب شما را با روش های خانگی جهت از بین بردن ساس آشنا خواهیم کرد.

    با روش های خانگی از شر ساس خلاص شوید

    ساس چیست؟

    ساس ها حشرات کوچکی هستند که از خون حیوانات یا انسان تغذیه می کنند. این ساس ها بدن نسبتا مسطحی دارند و اندازه ی آنها تقریبا با دانه ی سیب برابر هست. آنها نمی توانند پرواز کنند ولی به آسانی و بدون این که دیده شوند، می توانند وارد منزل تان شوند. مکان مورد علاقه ی آنها تشک و شکاف وسایل چوبی مثل تخت خواب هست. به طور معمول، آنها هیچ مرضی را انتقال نمی دهند، ولی می توانند مزاحمت زیادی ایجاد کنند.

    گاهی اوقات، افراد گزش ساس را با گزش پشه اشتباه می گیرند ولی جهت این که مطمئن شوید که گزش ساس بوده هست، باید نشانه های زیر را در نظر بگیرید:

    – به دنبال لکه های کوچک خون در ملحفه ی تخت یا روی بالش تان بشد.

    آیا تا به حال برایتان پیش آمده زمانی که صبح از خواب بلند می شوید با دیدن

    – اگر لکه های قهوه ای یا تیره روی ملحفه ی تخت تان یا روی رو بالشی تان پیدا کردید، احتمالا مدفوع ساس است.

    – ممکن است تخم ساس پیدا کنید یا حتی پوست خالی ساس را پیدا کنید، آیا که این حشره در هنگام رشد کردن پوست می اندازد.
    عالی ترین مکان جهت جست وجوی ساس در منزل مشمول بر موارد زیر است:

    – در محدوده ۴.۵ تا ۶ متری از تخت خواب تان

    – ترک و شکاف زیر تخت یا در داخل قاب تخت

    – مبلمان نزدیک به تخت

    – ترک های موجود در امتداد قرنیز یا کف پوش های چوبی اتاق

    با روش های خانگی از شر ساس خلاص شوید

    – قاب پنجره های چوبی

    – صندلی ها و کاناپه های دارای روکش پارچه ای در خانه

    هجوم ساس می تواند در بعضی از تمیزترین منزل ها نیز رخ بدهد. با توجه به مجله تایم، شهرهایی که بیش ترین هجوم ساس در آنها رخ می دهد در ایالات متحده عبارتند از شیکاگو، لس آنجلس، دیترویت و کلمبوس، دالاس – فورت وورث، اوهایو، سیاتل – تاکوما، نیویورک، کانزاس سیتی، سن دیگو، مینیاپولیس – سنت پل، بوستون – منچستر، نشویل، تنسی، سان فرانسیسکو – اوکلند – سن خوزه، دنور، و سینسیناتی و چند شهر دیگر.

    اگر منزل ی شما هم مورد هجوم ساس قرار گرفته هست، انواع مختلفی از داروها وجود دارند که شما را کمک خواهند کرد از شر این حشرات شبانه خلاص شوید و همچنین از منزل تان در برار هجوم احتمالی آنها در آینده محافظت کنید!
    در ادامه ۳۰ روش خانگی مبارزه با ساس آمده است

    آیا تا به حال برایتان پیش آمده زمانی که صبح از خواب بلند می شوید با دیدن

    این فهرست طولانی دارای ۳۰ داروی خانگی است و به چهار دسته طبقه بندی می شود:

    – روش های شیمیایی

    – مواد و روش های غیر شیمیایی

    – درمان های ارگانیک جهت از بین بردن ساس

    با روش های خانگی از شر ساس خلاص شوید

    – روغن های معطر جهت حل مسئله ساس
    الف) روش های شیمیایی جهت از بین بردن ساس
    ۱. مدیریت تلفیقی آفات

    مدیریت تلفیقی آفات زمانی مورد نیاز است که هجوم ساس ها در مقیاس بزرگی هست. اگر شما فکر می کنید که ساس ها تقریبا در هر گوشه و کنار منزل تان وجود دارند وقت آن فرا رسیده است که با کارشناسان تماس بگیرید.

    مدیریت تلفیقی آفات فرآیند کاملی هست. در این روش بیش از ۳۰۰ محصول متفاوت مورد استفاده قرار می گیرد، محصولاتی که به وسیله EPA (آژانس حفاظت محیط زیست ایالات متحده) جهت استفاده در منازل جهت از بین بردن ساس ثبت شده است اند.

    در میان این محصولات، داروهایی که به طور گسترده ای استفاده می شوند عبارتند از نئونیکوتینویدها، آفت کش های پیرول مانند کلرفناپیر، و پیرترویدز و پیرترینز (حشره کش های شیمیایی مصنوعی).
    ۲. اسپری های مخصوص از بین بردن ساس

    اسپری مخصوص از بین بردن ساس ها را می توان جهت هجوم این حشرات در مقیاس کوچک تر استفاده کرد. این اسپری ها مشمول بر IGR و یک نوع حشره کش می شوند که در رشد و تولید مثل حشرات اخلال ایجاد می کنند. این نوع اسپری ها باید به همراه دیگر داروهای خانگی مورد استفاده قرار بگیرند آیا که اسپری به تنهایی فقط قادر است تخم های ساس و کرم های آنها را از بین ببرد و تاثیری روی حشرات بالغ ندارند.
    ۳. گردهای حشره کش

    گردهای حشره کش به عنوان یکی از موثرترین درمان ها جهت ساس در نظر گرفته می شوند. گردهای حشره کش به اسکلت یا پوست سخت بیرونی ساس آسیب وارد می کنند و آنها را می کشند. این نوع حشره کش ها بسیار موثر هستند آیا که آنها را می توانید به گوشه و کنارهای غیر قابل دسترس منزل تان از جمله ترک ها و جاهای دیگر در امتداد قاب تخت تان، صفحه ی چوبی بالای تخت خواب و زیر قرنیزها استعمال کنید.
    ۴. اسپری های هواپخش

    طیف گسترده ای از اسپری های هواپخش در دسترس است که به طور خاص جهت از بین بردن ساس تولید شده است اند. این اسپری ها نوعی حشره کش هستند که در یک بطری یا قوطی ارائه می شوند و دارای مشخصات و مواد تشکیل دهنده ی مختلفی هستند. این مهم است که به دقت برچسب روی قوطی را بخوانید آیا که بعضی از اسپری ها را می توان به طور مستقیم روی تشک یا ملحفه ی تخت و بعضی دیگر را می توان تنها در ترک ها و درزها استفاده کرد.
    ۵. آفت کش های نواری

    آفت کش های نواری را تنها می توان جهت وسایلی که آسیب پذیر یا حساس به حرارت هستند، استفاده کرد. شما می توانید این اقلام را همراه با نوار آفت کش در ظروف دردار قرار دهید. نوار آفت کش بخارات بدون بویی را منتشر می کنند که در ظرف توسعه می یابند و ساس ها را طی یک دوره ی چند روزه از بین می برند.
    ب) روش های غیر شیمیایی جهت از بین بردن ساس
    ۶. نظافت گسترده

    یکی از روش های خانگی که معمولا جهت خلاص شدن از شر ساس توصیه می شود، تمیز کردن هست. در مرحله ی اول، باید همه ی شلوغی ها و درهم و برهمی ها را در منزل تان مرتب کنید. گام دوم این است که همه چیز را از پتو گرفته تا ملحفه های تخت، روکش تخت، لحاف، روبالشی ها و هر پارچه ای که با تخت یا زمین در تماس هست، تمیز کنید.
    ۷. ساس را با استفاده از حرارت از بین ببرید.

    یکی از روش های کشتن ساس که خودتان هم می توانید انجام بدهید، استفاده از حرارت هست. در این روش حرارت اوج مورد نیاز هست. جهت این کار می توانید ملحفه ی تخت یا روکش تخت خواب تان را در نور مستقیم خورشید به خصوص روی پشت بام قرار بدهید. هنگامی که درجه حرارت بدن ساس به ۱۱۳ درجه فارنهایت (۴۵ درجه سانتی گراد) می رسد، خود به خود می میرد.
    ۸. از جارو برقی استفاده کنید.

    جارو برقی یک ابزار بسیار قابل اعتماد است زمانی که پای از بین بردن ساس به میان بیاید. البته، دو عنوان وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

    – شما باید بدانید که ساس ها در کجا پنهان شده است اند.

    – شما باید اطمینان حاصل کنید که ساس های مکیده شده است که وارد مخزن خاک جاروبرقی شده است اند، به سرعت از منزل تان خارج شوند یا به سطل آشغال انداخته شوند.
    ۹. درمان بخار بسیار موثر

    این روش نوع دیگری از عملیات حرارتی است و در کشتن ساس در مراحل متفاوت زندگی اش از زمانی که در تخم است تا وقت بلوغ اش بسیار موثر هست. یک دستگاه بخار را جهت این روش می توانید استفاده کنید. بخار را می توان جهت تشک، مبلمان پارچه ای، زیر تخت و غیره استفاده کرد. موثرترین دستگاه بخار جهت این کار دستگاه های کم بخار یا بخار خشک هستند، لیکن از رطوبت کم تری استفاده می کنند.
    ۱۰. مهر و موم کردن ترک ها

    مکان مورد علاقه جهت پنهان شدن ساس ها ترک و شکاف هست. با مهر و موم کردن ترک و شکاف نه تنها می توانید از هجمه ی آنها کم کنید بلکه اطمینان حاصل خواهید کرد که در آینده دوباره سر و کله ارزش پیدا نخواهد شد. شما می توانید از گچ جهت مسدود کردن درزها و همچنین شکاف های داخل قفسه ها یا پشت پنجره و قاب در استفاده کنید.
    ۱۱. موارد به شدت آلوده را دور بریزید.

    شاید دور انداختن تخت خواب تان به این علت که پر شده است از ساس کار عاقلانه ای به نظر نرسد. کاری که شما واقعا می توانید انجام دهید این است که چیزهای کوچکی که آلوده به ساس هستند و می توانید آنها را در یک کیسه زباله جای بدهید، دور بریزید. چیزهایی مانند ملحفه ی تخت یا روی بالشی ها.
    ۱۲. از مواد سفیدکننده استفاده کنید.

    تمیز کردن کف و دیوارهای منزل یک ضرورت است اگر منزل تان آلوده به ساس شده است هست. در چنین شرایطی، شما می توانید طیف وسیعی از مواد سفیدکننده ی نیرومند (وایتکس) را جهت کشتن هر ساسی که زیر و یا ترک و درزهای روی دیوار پنهان شده، استفاده کنید.
    ۱۳. اسپری کردن الکل

    از آن جایی که الکل می تواند به سرعت تبخیر شود، باید آن را چندین بار در هفته استفاده کنید. یکی از موثرترین انواع الکل، الکل ایزوپروپیل ۹۹٪ هست. الکل نه تنها به عنوان یک دافع ساس عمل می کند بلکه آنها را با حل کردن سلول ها می کشد.
    ۱۴. بوریک اسید

    بوریک اسید مدت وقت زیادی است که به عنوان یک ضدعفونی کننده جهت بریدگی ها و سوختگی ها استفاده می شود و درحال حاضر می توان آن را به عنوان یک راه حل جهت از بین بردن ساس استفاده کرد. این موجودات کوچک به وسیله ی اسید بوریک دفع می شوند و از این رو می توان آن را جهت هجوم ساس ها در مقیاس کوچک استفاده کرد. خیلی راحت پودر را در گوشه و کنار منزل و قسمت های آلوده مانند ملحفه، کابینت، و تشک اسپری کنید و از شر آنها خلاص شوید.
    ۱۵. ژل سیلیکا

    ژل سیلیکا در بسته های کوچک در دسترس است و به طور معمول می توانید آنها را در بسته بندی هر کالایی مانند جعبه های دوربین، لباس و غیره پیدا کنید. در مورد ساس، تمام کاری که باید انجام بدهید این است که ژل سیلیکا را له کنید و آن را در مکان های آلوده استعمال کنید؛ جاهایی مثل دیوارها و قاب تخت و تشک. ساس ها در این ژل گیر می کنند، آب بدن ارزش را از دست می دهند، و می میرند.
    ۱۶. کاغذ خشک کن معطر

    کاغذهای خشک کن معطر ممکن است ساس را نکشند، ولی قطعا آنها را دفع می کنند. آنها را می توانید بین تشک ها و ملحفه ها، زیر بالش، و زیر تخت قرار بدهید.
    پ) روش های خانگی ارگانیک جهت از بین بردن ساس
    ۱۷. پودر خاک دیاتومه

    خاک دیاتومه (DE) عمدتا به صورت پودر در دسترس هست. این خاک از بقایای فسیل های یک نوع خاص از جلبک ایجاد شده است هست. استفاده از پودر خاک دیاتومه یکی از راه های طبیعی کشتن ساس است آیا که این ماده حاوی حشره کش های مصنوعی نیست. می توان آن را به آسانی در شکاف ها و ترک ها با استفاده از یک دستگاه گردافشان دستی اسپری کرد.
    ۱۸. برگ لوبیا قرمز

    برگ لوبیا قرمز درمانی است که این همه راه را از شبه جزیره ی بالکان آمده هست. شما باید برگ لوبیا قرمز را در کف زمین و زیر تخت پخش کنید. ساس هایی که در اتاق تان هستند روی این برگ به دام خواهند افتاد. این کار جهت زمانی به درد بخور است که هجوم ساس ها در مقیاس کوچک رخ داده است.
    ۱۹. قارچ بوریا باسیانا

    درست هر زمانی که فکر کردید قارچ بد هست، به یاد این نوع قارچ بیفتید که بدترین ارزش است! قارچ بوریا باسیانا چیز بدی است ولی فقط جهت ساس ها! این قارچ ها باید روی ملحفه، ترک و شکاف ها و حتی کف اسپری شوند، و تنها چیزی که بعد از اسپری کردن قارچ ها می دانید این است که ساس ها مرده اند!
    ۲۰. استفاده ی هر روزه از فلفل کاین

    بله، چیزی که جهت ما یک ماده ی خوراکی است می تواند ساس را دفع کند! در این روش باید محلولی را با جوشاندن فلفل کاین همراه با زنجبیل رنده شده است و پونه ی کوهی در آب آماده کنید. بعد از آن می توانید این ترکیب را از صافی رد کنید و آن را در بطری اسپری دار بریزید. در نهایت محلول فلفل را در مناطق آلوده ی اتاق و منزل تان اسپری کنید. بوی این محلول به دور کردن ساس ها از منزل تان کمک می کند.
    ۲۱. گیاه دارویی وج

    وج یک گیاه دارویی هست، که با نام سوسن صغیر نیز آشنا می شود. این گیاه فواید ضد میکروبی دارد و به صورت پودر در دسترس هست. شما می توانید یک بسته از آن را بخرید و محلولی را طبق دستورالعمل روی بسته آماده کنید و سپس آن را در قسمت های آلوده جهت از بین بردن ساس ها اسپری کنید.
    ۲۲. چریش

    برگ های “چریش” ضد عفونی کننده، ضد باکتری، ضد درد، ضد ویروس، ضد میکروب، ضد تب، ضد قارچ، ضد دیابت و اسپرم کش هستند، و فواید تصفیه کننده ی خون نیز دارند. برگ های خرد شده است یا محلول های ساخته شده است از برگ های درخت چریش را می توان جهت از بین بردن موثر ساس استفاده کرد.
    ۲۳. چای گردوی سیاه

    چای گردوی سیاه دارای فواید ضد باکتری و ضد قارچ است و زمانی که در منطقه ی آلوده اسپری شود، به طور موثری می تواند مسئله ساس ها را از بین ببرد و کنترل کند.
    ۲۴. آویشن

    اگرچه آویشن به عنوان یکی از سالم ترین گیاه های دنیا در نظر گرفته می شود، ولی می تواند جهت ساس سمی باشد. زمانی که برگ آویشن تازه زیر تشک یا تخت قرار داده شود، می تواند ساس ها را دفع کند. سوزاندن چوب آویشن نیز آنها را دفع خواهد کرد.
    ۲۵. پودر زردچوبه

    پودر زردچوبه که در تهیه ی غذاها استفاده می شود، توانایی کشتن ساس را دارد. این ادویه دارای یک ماده ی شیمیایی به نام کورکومین هست، که فواید ضد میکروبی دارد. جهت کشتن ساس ها باید پودر زردچوبه را در تخت و تشک اسپری کنید.
    ت) از بین بردن ساس ها با استفاده از روغن معطر
    ۲۶. روغن علف لیمو

    روغن گیاه علف لیمو (چمن معطر، پوتار یا ناگرد) را می توان در سراسر منطقه ی آلوده جهت کشتن ساس ها اسپری کرد. این روغن سطح اسیدی ساس ها را زیاد کردن می دهد به حدی که باعث کشته شدن ساس ها می شود.
    ۲۷. روغن درخت چای

    روغن درخت چای در منزل هایی که در مقیاس کم آلوده ی ساس شده است اند، موثر هست. هنگامی که این روغن در منطقه ی آلوده از جمله تخت و تشک اسپری شود، می تواند ساس ها را با سهولت دفع کند.
    ۲۸. روغن اسطوخودوس

    اگر چه روغن اسطوخودوس در آروماتراپی (رایحه درمانی) جهت انسان استفاده می شود، ولی توانایی دفع ساس ها را نیز دارد. این روغن را باید در اطراف و در خود منطقه ی آلوده اسپری کنید.
    ۲۹. روغن میخک

    روغن میخک قاتل ساس ها هست. میخک حاوی اوژنول هست، ماده ای شیمیایی که مسئول بو و pH اسیدی میخک هست. هنگامی که این روغن در اطراف و در قسمت هایی که مورد هجوم ساس ها قرار گرفته اند، اسپری شود، می تواند به طور موثری ساس ها را از بین ببرد.
    ۳۰. روغن نعناع فلفلی

    روغن نعناع فلفلی جهت استفاده در آروماتراپی عالی است ولی می توانیم آن را جهت کشتن ساس نیز استفاده کنیم. این روغن را باید به گوشه و کنار منزل و منطقه ی آلوده شده است به ساس اسپری کنید. ساس در اثر عطر نعناع خفه می شود
    مرجع: بازده

    واژه های کلیدی: مکان های آلوده | روش های خانگی | روش خانگی | شیمیایی | استفاده | حشرات | حرارت | اسپری


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار